BZUM! in da work

Včera jsem strávil bezmála 14 hodin (s drobnými přestávkami) u hry nad kódem a grafikou, taky jsem zapracoval něco málo hudby, kterou mi vytvořil na míru Woozie.

Konec prací je stále ještě v nedohlednu. Zbývá toho ještě dost jak na grafice: pozadí roomů, hlína, mám 100 chutí překopat ty kytky, který tam jsou jak pěst na oko... ale jen pokud zbude čas. Celkově to nevypadá zase až tak špatně, dávám si důsledně záležet na tom, abych na screenech neukázal všechno, ať je ve hře i nějaké to překvápko.

...tak hlavně na programu, i když hrát už se to jakž-takž dá. Uvidíme, odevzdávat se dá až/už 10. září. Na testy moc času nezbude, tak snad nebude hra moc zabugovaná ... zatím se mi daří bugy nevytvářet, resp. program se chová jak chci já :) Zatím.

Víc času, víc času by to chtělo...

Aktuální stav grafiky.

Komentáře

Likandro píše…
Asi to nebudeš chtít slyšet, ale já to prostě říct musím:
Tak tohle mi rve srdce. Dokonalá žluva, hezké mráčky, okolo mix. grafiky na zcela jiné, horší, úrovni. Věřím, že to funkčně může být vážně promakané, protože na to dáváš důraz, ale ta vizuální stránka je strašně nevyvážená.
Ono i mráčky vůči žluvě, jsou maličké, takové navíc? Chápu že mají být na pozadí, ale působí to tak podivně, kdyby se zvětšily na míru žluvě, klidně by mohly občas i trochu překrýt herní pole, najednou by tomu přidaly dojem prostoru... i čmelákovi by zvětšení pomohlo. Zdá se mi pro hru ideální velikost na výšku jako ta co má žluva na začátku zobáku (v kohoutku?). A kdyby létal do boku místo jen takhle zpředu asi by to taky dohromady sedlo lépe. Pak tam jsou květiny. K aktuálnímu čmelákovi a kapkám výborný, ke žluvě a mrakům? Deset tříd dolu. Jsou tak zvláštně jednoduše stylizované a není to ke žluvě dobré. A následně ty koláče co zobrazují stav zalití kytky? No, je celkem jedno co, ale mají nahoře nevkusné bílé okraje a celkově jsou takové hrozně bez nápadu? Přitom se dá experimentovat s kapičkami, s kvítky, sluníčky,atd.
Vizuální ztvárnění náletu na žluvě, uprostřed žluvy? trochu zanikne + výtvarně je to jako ze sci-fi střílečky.
Jednotlivé kusy jsou super. Dohromady je to takový všeho mix. A je to škoda.
Ještě se chci zeptat, bude žluva hýbat křídly? Často stačí třeba jen dva snímky ;) to by se dalo, ne?

I když chápu, je málo času, děláš to v pressu a já to tu celé strhám a ještě chci něco přidávat. Měl bych se stydět, protože ti tím absolutně nepomůžu. Nicméně, pořád se mi to zdá lepší než jen napsat: "Jo hele, na to kolik máš času a práce je to dobrý." Jakože to dobrý je, ale přímo na screenu je vidět, že by to mohlo být ještě o 100% lépší.
Prostě se na hru těším a nerad bych, aby klesla zbytečně někam pod průměr když má na víc.
PepiCzech píše…
Liki, díky! Přesně tohle jsem chtěl slyšet! Já jsem rád za jakoukoliv konstruktivní kritiku - a tohle nebylo nic zdrcujícího nebo tak :)

K nastíněným myšlenkám:
Neladí to k sobě - vím o tom. Taky kus grafiky není finální. Mraky - můžu zvětšit, není problém (datově to snad nějak vyjde).
Čmeláka na 90% zvětšovat nebudu, už jen proto, že to by problém byl a animovat jej znovu se mi jednak - a to říkám otevřeně - už moc dělat nechce, druhak to není práce na hodinku, dvě. Jinak čmelák má několik spritů, zboku ve směrech letu, který se střídají podle úhlu, rychlosti aj. + pár animací když "visí" ve vzduchu s téměř nulovou rychlostí,

O kytkách jsem psal - pokud zbude chvilku čas, rád bych je předělal, pač s nimi spokojený fakt nejsem. Ale jen pokud bude čas.

"Koláče" - ukazatele, terčíky - jedno co - ty nevkusné okraje jsou zcela záměrně dělaný 3D efekt, ale zkusím nad tím ještě zapřemýšlet, jedná se fakticky o předělání jednoho jediného spritu. Odkvétající kytičky už fungují jako ukazatel někde jinde ve hře ...tak aby se to nepletlo, jsou zde prosté terčíky.

Vizuální ztvárnění náletu na žluvě <- to je jen ikonka varování na okraji screenu, která ti oznamuje dopředu nálet... zrovna to vyšlo blbě na screenshotu. Varování před žluvou má ještě komixovou variantu, ve hře se objevují obě dvě, každá má trochu jinou funkci.

Jinak, jestli mám z něčeho opravdu strach, že hra vyhoří na hratelnosti. Sám už teď vím, že to není úplně 100% a žene mě v dokončení jen hecování pár lidí a touha odevzdat to. Herně se určitě nebude jednat o nějaký skvost - a to není skromnost.

Závěrem: Jsem OPRAVDU VELMI RÁD, za veškeré tvé připomínky, poznámky a návrhy... téměř vždy jsou to změny k lepšímu, rozhodně to nevnímám jako útok nebo něco podobného. Díky za ně!