Když jsem před pár měsíci začínal "programovat", naivně jsem si myslel, že co začnu, to taky dodělám. Jenže ouha :D Dneska mě berte s nadhledem, páč následující výběr kostlivců ve skříni je... no posuďte sami ^_^

Hrdinové nebes 2
volné pokračování mojí prvotiny. Hra má už alespoň nějakou fyziku, komplikovanější ovládání, letový model - letadélka mají charakterisitky... ale je to pořád jen rozpracovaná předělávka jedničky a celkově je to celé nedomrlé.
Šance na dokončení: rád bych, někdy časem
Vzduchoplavec
Volná variace na Ikkjuova legendárního balonistu. Historicky úplně první hra, která je od prvního do posledního znaku kódu moje (začal jsem na ní dělat ještě před Hrdiny nebes. Když Ikkju představil balonistu, tahle hra měla hotový engine a kus grafiky - prostě haluz ke které dojde jednou, maximálně dvakrát za 10let). Ovládátě horkovzdušný balón nad frontou v první světovéválce.
Vymazlená grafika, "slušná" fyzika, větrné proudy, zátěž, levelové questy (manévruj proudy tak, abys předehnal poštovního holuba a doručil dřív rozkaz na frontu ^_^ ).
Hra se začala děsně rozlézat co do kódu, vše je řešeno naprosto primitivně přes If funkce, nulová optimalizace, interně ukládané sprity, žádné animace...tady není na co navazovat. Hra pohltila sebe samu.
Šance na dokončení: rád bych hru někdy - jednou zpracoval znovu, hodně jsem se na ní naučil, i když nikdy nevyšla.
Mars
Pracovní název hry. Tahovka. Ovládáte kolonii na Marsu a snažíte se přežít výkyvy počasí, útoky marťanů, budujete infrastrukturu, jezdíte s vozítkem po povrchu Marsu... Minimalistické zpracování a la Defcon. Hra nebyla dokončena ani do fáze hratelné prototypu. Takové malé hraní si s proměnnými, stepy, alarmy... programátorské základy.
Šance na dokončení: nikdy nevyjde.
5
Variace na piškvorky, kdy hráč klade kameny a musí jich naklást jako první 5 v řadě. Nejsem schopen to ani teď, po delší době naprogramovat. Bohužel
Šance na dokončení: zřejmě nikdy
Poslední naděje
"Hra" na které jsem se učil světelné efekty a práci s externími soubory. Přes původní poměrně slušné ambice jsem hru redukoval, předělával, zkoušel na ní postupy... následkem toho je to programátorský paskvil, kdy jednu činnost kontroluje 7 objektů - samozřejmě, že zcela zbytečně, paskvil který se ale dá kupodivu krátkodobě poměrně slušně hrát. Mikrokampaň o 4 misích plná patosu a nadsázky může někoho oslovit.
Šance na dokončení: určitě vyjde, hra je jen momentálně odsunuta na vedlejší kolej
A na závěr kostlivec ve skříni nejkostlivější (huh, to je slovo)
Boun
Původní adventura z kostěného světa. V hlavní roli se objevuje kostlivec puberťák, kupa laciného, pubescentního, samoúčelového rádoby humoru a řada odkazů na současný svět. Ve hře tak narazíte na minerální vodu BoneAqua, cool pochutinu BoneBóny atd. nakonec zůstalo u pohybu postavičky po světě a poměrně inovativní interakce s předměty pomocí kurzoru ve formě kostěné ruky.
Šance na dokončení: zřejmě nikdy
A takových kostlivců ve skříni (nedokončených projektů, prototypů, pokusů) mám dnes na HDD něco kolem 30... a utěšeně se rozrůstají x_X
Ale o těch až zase někdy jindy...

Hrdinové nebes 2
volné pokračování mojí prvotiny. Hra má už alespoň nějakou fyziku, komplikovanější ovládání, letový model - letadélka mají charakterisitky... ale je to pořád jen rozpracovaná předělávka jedničky a celkově je to celé nedomrlé.
Šance na dokončení: rád bych, někdy časem
Vzduchoplavec
Volná variace na Ikkjuova legendárního balonistu. Historicky úplně první hra, která je od prvního do posledního znaku kódu moje (začal jsem na ní dělat ještě před Hrdiny nebes. Když Ikkju představil balonistu, tahle hra měla hotový engine a kus grafiky - prostě haluz ke které dojde jednou, maximálně dvakrát za 10let). Ovládátě horkovzdušný balón nad frontou v první světovéválce.
Vymazlená grafika, "slušná" fyzika, větrné proudy, zátěž, levelové questy (manévruj proudy tak, abys předehnal poštovního holuba a doručil dřív rozkaz na frontu ^_^ ).
Hra se začala děsně rozlézat co do kódu, vše je řešeno naprosto primitivně přes If funkce, nulová optimalizace, interně ukládané sprity, žádné animace...tady není na co navazovat. Hra pohltila sebe samu.
Šance na dokončení: rád bych hru někdy - jednou zpracoval znovu, hodně jsem se na ní naučil, i když nikdy nevyšla.
Mars
Pracovní název hry. Tahovka. Ovládáte kolonii na Marsu a snažíte se přežít výkyvy počasí, útoky marťanů, budujete infrastrukturu, jezdíte s vozítkem po povrchu Marsu... Minimalistické zpracování a la Defcon. Hra nebyla dokončena ani do fáze hratelné prototypu. Takové malé hraní si s proměnnými, stepy, alarmy... programátorské základy.
Šance na dokončení: nikdy nevyjde.
5
Variace na piškvorky, kdy hráč klade kameny a musí jich naklást jako první 5 v řadě. Nejsem schopen to ani teď, po delší době naprogramovat. Bohužel
Šance na dokončení: zřejmě nikdy
Poslední naděje
"Hra" na které jsem se učil světelné efekty a práci s externími soubory. Přes původní poměrně slušné ambice jsem hru redukoval, předělával, zkoušel na ní postupy... následkem toho je to programátorský paskvil, kdy jednu činnost kontroluje 7 objektů - samozřejmě, že zcela zbytečně, paskvil který se ale dá kupodivu krátkodobě poměrně slušně hrát. Mikrokampaň o 4 misích plná patosu a nadsázky může někoho oslovit.
Šance na dokončení: určitě vyjde, hra je jen momentálně odsunuta na vedlejší kolej
A na závěr kostlivec ve skříni nejkostlivější (huh, to je slovo)
Boun
Původní adventura z kostěného světa. V hlavní roli se objevuje kostlivec puberťák, kupa laciného, pubescentního, samoúčelového rádoby humoru a řada odkazů na současný svět. Ve hře tak narazíte na minerální vodu BoneAqua, cool pochutinu BoneBóny atd. nakonec zůstalo u pohybu postavičky po světě a poměrně inovativní interakce s předměty pomocí kurzoru ve formě kostěné ruky.
Šance na dokončení: zřejmě nikdy
A takových kostlivců ve skříni (nedokončených projektů, prototypů, pokusů) mám dnes na HDD něco kolem 30... a utěšeně se rozrůstají x_X
Ale o těch až zase někdy jindy...
Komentáře
Ale rozesmála mě jedna věc. Tedy já o ní vím, ale když to člověk vidí napsaný..no prostě jak haníš své rozdělané projekty a hážeš na smetiště dějin z důvodů jako "blbý kód", "primitivní if". Vtipný na tom je, že takový jsou všechny moje hr..kostlivci :D
Jinak já mám kostlivců taky dost... vlastně všechny moje hry, vzhledem k tomu, že jsem ještě nic nevydala :) Takže nezoufej, kostlivci jsou hlavním příznakem všech freewarových vývojářů :)
Dobrodruh, Vampýr 2, SJSN (prostě něco jako Speciální Jednotka Slovanských Národů) :D, Dvě bezejmené skákačky, O2, Kulatý svět, Gangsteři (variace na bulánky), Slayn, asi i Aero (to je docela aktuální záležitost)...
Ale tak, tím se nikde nechlubím :D O většině projektů ni nikdo neslyšel...
Banán: Nemám nic proti If - v podstatě je to všemocná funkce, která vždy funguje. Pokud jich nemáš třeba 15 za sebou pro každý z 8 úkolů a vše v jednom objektu... to se v tom pak blbě orientuje a nedejbože chtít něco změnit :) Dnes už jsem dál. O kousek.
Akhera: Děkuju, materiály klidně předám, momentálně nestíhám ani svoje věci, takže bych nerad sliboval něco do budoucna. Určitě je to ale zajímavé, tenhle typ her mám rád.
Liki: Jak říkáš - většinu nikdo neviděl, neslyšel. A tak je to dobře, ukazovat hned menu ze "hry" je ehm... no prostě raději příjemně překvapit, než hulákat dopředu "dělám hru" - ale to je věc osobního přístupu.
Ale zároveň myslím, že to není tak volné jako u nás :D Prostě nás vývoj nebaví, tak to zrušíme. To si asi dost dobře často kvůli nějakým termínům a smlouvám dovolit nemůžou.
No, kdo ví jak to funguje.
Já mám pořád čisté svědomí v tom, že se to táhne od mých jedenácti let, a ono osm let s několika neúspěchy, není až tak zlé jako kdybych teď řekl: "Ikkju, kašlem na Cubesis. Balim i Peklik." to bych si asi vážně přišel strašně.
Za to celou řadu herních námětů pohřbívám docela rychle. Tam bych si toho hodně asi ani nevybavil. Chvíli je třeba i chuť to realizovat, ale dost často brzy odezní a člověk nějak prozře a řekne si: "Ty jo, to by byla špatná hra, to ne."
Ale nedokončené projekty nevidím jako chybu, spíš jako takový tréning, který tě připravuje na opravdové dotažené projekty :).
Pro mě jako autora je důležité, že mi vývoj toho kostlivce něco dá. Jen při přemýšlení nad počinem do LVSVCH jsem vyrobil kostlouny 3. Některý věci mě popravdě i celkem mrzí, jiný vůbec ne. Určitě ještě 1-2 článečky z toho harddiskovéo odpadu vyberu. Třeba to přivede někoho na nějakou (r)evoluční hru :) Myslím, že je to celkem zajímavé téma.
Osobně každej nápad hrozně dlouhej čas piluju a ořezávám aby se vyloupl, někdy na něj zapomenu nebo odložím polorozdělanej kód, ale pokud je aspoň trochu dobrej, tak se mi časem vrátí třeba na místo kam se fakt hodí.
Rozdělaných konceptů už mám asi stovky :D, ale za kostlivce je nepovažuju; někdy se to samo spojí a pak to jede jako stavění z kostiček lega x)