e-death

Včera mi klekl systém. Komplet, hned a bez výstrahy. Po roce s půl provozu tak poprvé odešly Visty do křemíkového pekla :) Dnes mě čeká reinstal. Před tím budu muset ještě vytáhnout "nějak" z disku data. Nejdůležitější věci mám sice zazálohované, ale záloha je přeci jen už 14 dní stará a o nová data bych přišel jen nerad. Navíc mám na disku pěkně pohromadě kompletní sbírku starších prací včetně psd souborů.

Nemáte někdo tip, jak rozumně (tj, bezpracně a automaticky) zálohovat pravidelně půl terabajtu dat? Externí disk aspoň zatím nevlastním, ale zřejmě se tomu neubráním, RAID pole by tohle vyřešilo. Připojení k internetu doma nemám :(, takže online zálohování není možné.

Nejvíc mě prudí zase dvoudenní instalace všech podpůrných programů, kodeků a záplatování. Zlatej linux, v tomto směru, tam není za 40 minut co řešit.

No nic, jsou horší věci na světě :)

Komentáře

Petr Vojtěch píše…
NJ, to se stává. Já ti nevím, ale Seveny jsou v tomdle pohoda. Za chvilku se nainstalujou, prakticky nepotřebuješ ovladače a když je něco akutní, samo se to stáhne. Takže pohoda :).
phob píše…
porid si mac :)
timemachine skvela vec... bezstarostna... :)
visty, zlo nejvetsi
na macu taky udelas zalohu softu... a nemusis nic instalit...
Likandro píše…
Tak jsi mi připomněl, že si chci docela dlouho zazálohovat soubory... škoda, že takovým nešťastným způsobem...

phob: Nejsou pak s macou problémy? Spousta věcí na tom nefunguje, nebo ne?
phob píše…
to likandro, kdes na to prisel ? ze s tim jsou problemy ?
jake treba ? co tam nefunguje ?
vem si nejaky ext disk nebo udelej partition a udelej si zalohu pres timemachine, pak to preraz cistym osx a jenom migruj profil.
takhle funguje mac
hlavne, uz jen co mi psal kamos, ze je to nejspolehlivejsi komp... narozdil od windowsu (ktere na tom mimochodem taky bez problemu rozbehnes... ale celkove prace na macu, zvlaste grafika, je 100 a 1 oproti pc, taky sem tomu neveril...)
proste je tam vse logicky, jednoduse... nesere se Ti nejaka sracka do registru, viry apod sragory... boot mam napr v porovnani s pc tak 7krat rychlejsi, a to i u nove nainstalenych win.. ale je to o zvyku, ja byl nucen prejit na mac, a jsem zatim neskutecne spokojen...
pokud nepotrebujes parit nejnovejsi gamesy apod... potrebujes pocitac na praci, grafiku, hudbu atd... tak napr blby mac mini naprosto dostacuje... navic nemas doma kravu jako prase pod stolem, ktera huci jak 3 elektrarny dohromady... ale tak jak rikam, vec nazoru...
Likandro píše…
Tak nějak mám zafixované, že to tak je... Někde jsem to četl a už to nosím v hlavě : )

Včera jsem měl možnost vidět zařízení na živo...
Člobrda říkal, že jsou věci které se tam nespustí, že jich není málo, ale že více méně všechny mají svou obdobu pro mac, plus se toho spousta dá spustit i když to není pro mac přímo určený.

Každopádně jediné co já od počítače, notebooku, chci, je jednoduše stabilní prostředí, rychlost, když je to lehké a přenosné, nebudu se zlobit. Užití prakticky jen na kreslení, psaní, pouštění filmů, hudby... občas zahrání nějaké té hry by mi taky nevadilo, ale to nedělám moc často, většinou ani nejde o nejnovější kusy...

Takže děkuju za tip... až příště budu kupovat počítač, asi budu o macu silně uvažovat.