Toť otázka, se kterou si lámu hlavu už nejeden večer. O co jde?
Jak jsem zmínil, dělám na dvojkovém Balonistovi. Potřebuji "nějak" ošéfovat, aby mi hráč nevylétl vrchem z roomu. Dávat tam nějaké neviditelné bariéry, kdy už balón výše nevystoupá mi přijde sucks, už jen proto, že pokud je tam nedám, dá se stímto stavem "moc nahoře" celkem slušně laborovat...
Idea je taková, že příliš vysoko již není kyslík, resp. je tak řídký vzduch, že je tam pro balonistu nebezpečno, a proto tam nemá létat/stoupat. Čiže (zřejmě) přichází na řadu obligátní "ztráta vědomí", které lze opětovně nabýt přesunem do nižší výšky. Jak to řešit dál, zda jen balón nekontrolovaně klesne nebo zda bude moct hráč fakticky umřít, když vystoupá opravdu moc vysoko (2 stavy?), není zatím 100% jasné. Ale to není momentální problém.
Momentální problém zní: "Jak nakreslit nic?" nebo lépe řečeno "Jak ztvárnit hranici kyslíku?" Vzduch není vidět a chybějící vzduch už tuplem ne :] Screen z předchozího příspěvku ukazuje nehezkou 02 linku, která pasuje ke zbytku jak pěst na oko...
Takže co s tím? Zkoušel jsem pulzující šipky dolů, ale vypadalo to tragicky. Pak mě napadla myšlenka nějaké aury, ale ta se dá těžko napasovat na stávající styl a navíc mi tam přijde jaksi nepatřičně, do té "pohádkové" grafiky. Řešit to nějakým proměnlivým duhovým spektrem by mohlo být efektní, ovšem nejsem si jistý tím, zda hráč pochopí, cože se po něm vlastně chce?
Další variantou je vypuntíkovat linku z bobulek tak jako je to patrné třeba z ukazatele trasy nebo při vypouštění vzduchu z balónu. V obém případě to imho funguje parádně, ale mám strach aby nebylo přepuntíkováno.
Tak teď, babo raď.
(čti jako: vítám veškeré nápady, náměty, postřehy v komentářích)
Jak jsem zmínil, dělám na dvojkovém Balonistovi. Potřebuji "nějak" ošéfovat, aby mi hráč nevylétl vrchem z roomu. Dávat tam nějaké neviditelné bariéry, kdy už balón výše nevystoupá mi přijde sucks, už jen proto, že pokud je tam nedám, dá se stímto stavem "moc nahoře" celkem slušně laborovat...
Idea je taková, že příliš vysoko již není kyslík, resp. je tak řídký vzduch, že je tam pro balonistu nebezpečno, a proto tam nemá létat/stoupat. Čiže (zřejmě) přichází na řadu obligátní "ztráta vědomí", které lze opětovně nabýt přesunem do nižší výšky. Jak to řešit dál, zda jen balón nekontrolovaně klesne nebo zda bude moct hráč fakticky umřít, když vystoupá opravdu moc vysoko (2 stavy?), není zatím 100% jasné. Ale to není momentální problém.
Momentální problém zní: "Jak nakreslit nic?" nebo lépe řečeno "Jak ztvárnit hranici kyslíku?" Vzduch není vidět a chybějící vzduch už tuplem ne :] Screen z předchozího příspěvku ukazuje nehezkou 02 linku, která pasuje ke zbytku jak pěst na oko...
Takže co s tím? Zkoušel jsem pulzující šipky dolů, ale vypadalo to tragicky. Pak mě napadla myšlenka nějaké aury, ale ta se dá těžko napasovat na stávající styl a navíc mi tam přijde jaksi nepatřičně, do té "pohádkové" grafiky. Řešit to nějakým proměnlivým duhovým spektrem by mohlo být efektní, ovšem nejsem si jistý tím, zda hráč pochopí, cože se po něm vlastně chce?
Další variantou je vypuntíkovat linku z bobulek tak jako je to patrné třeba z ukazatele trasy nebo při vypouštění vzduchu z balónu. V obém případě to imho funguje parádně, ale mám strach aby nebylo přepuntíkováno.
Tak teď, babo raď.
(čti jako: vítám veškeré nápady, náměty, postřehy v komentářích)
Komentáře
v helpu se proste napise, ze nad x metru je to naprd, a ze umre... a normalne ho nahore usmrtit...
nebo dalsi varianta dat mu vyskomer, kteryzto na balonu normalne je, zejo, a od urcite hranice jej proste rozblikat, jakoze alarm, neco jako v simulatorech naopak pull up...
Ale ako znázorniť by si to nemusel buď vôbec alebo len ako si písal: "..vypuntíkovat linku z bobulek.."
A zasa dávať pozor aby neboli ako päsť do oka :)
Tim padem je to ciste na nem (hracovi), jestli vylitne vysoko, nebo to bude kocirovat v normalnejsi "letove hladine".
Pokud vystoupá hráč příliš vysoko (pozvolně) vzduch v balonu je průběžně ochlazen a balon začne pomalu klesat, hráč je tak víceméně bez postihu, bude jej to stát je trochu plynu aby zastavil klesání způsobené ochlazeným vzduchem v balónu.
Pokud je stoupání prudší (např. jako důsledek neuváženého vyhození veškeré zátěže), Balonista se udusí a následuje restart kola. Funguje to parádně, už s tím na 99% nic dělat nebudu. Ta nešťastná hranice samozřejmě zmizela. Nic neruší dojem z grafiky, super.
Díky všem za podněty a komentáře.
Jinač, balonista není uprostřed obrazovky? Prostě si létá ke krajům, na bocích hýbe obrazem a vertikálně vůbec? Či jak to je? To by mě docela, tak trochu mimo problém, zajímalo.