Instalatér - pěkně vlhká arkáda

Na tento nápad na hru mě dovedl Adder a jeho návrh hry Vachrlaté lešení. Nějak jsem to modifikoval a překrucoval tak, abych to byl schopný zapsat i já a nakonec z toho vzniklo něco úplně jiného :)

Příběh
Instalatér si skákne po šichtě „na jedno“, nějak to ale nezvládne a přijde domů ožralý jak žok. No a v návalu energie a tvořivého nadšení se pustí do práce. Když se ráno vzbudí s pořádnou kocovinou, zjistí, že nejenže propil v hospodě hasák, ale navíc smontoval, kdo ví čím, v místnosti obří monstrozitu – křivolaké potrubí, které je napojené na vodovod. A co hůř, to potrubí na několika místech netěsní a kape. Cílem hry je nevytopit domovnici, která shodou okolností bydlí pod naším instalatérem.

Jak se to hraje?
V podstatě jde o rozšířenou variaci na vlka co sbírá vejce od kuřat. Jak se ta hra na stařičkých... ehm... "handheldech" jmenovala oficiálně, to netuším.

Jedna z boku viděná místnost (průřez místností, je vidět i část spodního patra), ve které je z různých kousků poskládaná monstrozita z trubek, kolen, budíků a dalších dílů. Na 3-4-5 místech (víc bych asi nedával) jsou obří červené kohouty, které ovšem netěsní a kape z nich voda. Instalatér pobíhá s kastrolem pod potrubím a chytá kapající kapky.

V opileckém rauši byl naštěstí instalatér tak duchapřítomný, že pod kapající kohouty naskládal kastroly, chcete-li hrnce. Každý hrnec je jinak velký a stejně tak každý kohoutek kape jinak rychle. Objem kapek je pořád stejný. Vždycky máte o jeden kastrol více, než kolik je kohoutů. Aby kastroly nepřetekly, musíte je pravidelně obměňovat, dojít k oknu, vylít jej z okna ven na ulici a vyměnit nyní prázdný hrnec za další, který je již téměř plný a ten zase vylít a tak pořád dokola.

Vylití všech hrnců trvá stejně dlouho. Výměna hrnců probíhá automaticky po stisknutí akční klávesy. S instalatérem chodíte manuálně pomocí šipek vlevo a vpravo, stisknutím šipky přejde instalatér k nejbližší pozici (kastrol nebo okno).

Musíte zavčas přemýšlet, jak velký hrnec právě vylíváte, protože jej budete mít během chvilky volný a kam jej umístit, abyste stihli vylít a umístit ten, který právě vezmete a další, které se mezitím zase plní. Cesta k oknu trvá tím déle, čím dále je kohout/vylévaný hrnec od okna. Vylévání proběhne automaticky, jakmile najedete na kolizní parketu, instalatér chrstne obsah hrnce z okna ven.

Podlaha má nějakou malou kapacitu protečení, takže i pokud kastrol přetéká, hra ještě nekončí. Jen se posouvá nějaký ukazatel do těch krizovějších hodnot. Jakmile podlaha prosákne skrz, vlítne do dveří domovnice, sjede vás na tři doby a navrch přetáhne mokrým koštětem přes záda. Hra končí.

Hraje se na čas (kdo vydrží nejdýl), na objem (kdo vyleje nejvíc – jde chodit i s poloprázdným kastrolem, tady bude třeba udělat nějak dynamický kapání, aby nebyl objem pořád stejný), volitelně nějaká další alternativa.

Bonusy
Šlo by toho asi vymyslet kupa. Občas by spadla nějaká barevná kapka, která by měla určité zvláštní dočásné nebo instantní vlastnosti:

Zpomalení rychlosti kapání aktuálního kohoutku.
Zpomalení rychlosti kapání všech kohoutků.
Odebere část vody z hrnce.
Přidá víc vody do hrnce.
Zpomalí instalatéra (pro posunutí se o jedno pole je třeba 2x stisknout tlačítko pro pohyb)

Serepetičky okolo?
Zespoda se ozývá řev nakrnuté domovnice, co tam tak rámusíte, sem tam bouchá koštětem do stopu a vyhrožuje že zavolá policajty, majitele činžáku... Prostě od poslechu milá paní :)

Z okna může být slyšet ruch ulice, cinkání tramvají, křik dětí, troubení aut, hlášení rozhlasu, cvrlikání ptáků... prostě cokoliv na podkreslení. V místnosti pak může hrát rádio, televize, jakýkoliv zdroj ruchu a zvuku. Hudba taková svižná "tycoonovská", ale přitom nijaká, nic výrazného, tak aby to nerušilo.

Celkové zpracování bych viděl na komixový nebo "flashový" styl, myslím, že by to k tomu perfektně pasovalo. Taková oddychovka.

Možná po tom někdy sáhnu. Kdyby vás napadl nějaký zlepšovák, nebo jen prkotina na zkrášlení... pište do komentářů. Třeba se hra dočká někdy realizace... Teď mám harmonogram dokonale natřískaný dlouho dopředu.

Komentáře

Likandro píše…
Hra se jmenovala myslím "jen počkej zajíci" ještě bych to možná někde doma vyštrachal. Pohádku ze které je vlk jsem jako malý úplně zbožňoval. :D

No a teď k té hře... Začal jsem to číst a říkal jsem si: "No super, zní originálně... hmm.." A pak najednou: "Stereotyp, nuda, nápad v podstatě jen výtvarný"

Zkrátka původní hra s vlkem jen je tam instalatér a pár vychytávek. Přitom když sem začal číst "potrubí, netěsní, nesmí se to zatopit, omezený časový limit v podobě protékající podlahy" vybavil jsem si Ikkjuovu hru O2, první návrh v Herní dílně, která by k tomuhle v upravené podobě jako tahová strategie o zatápění celého bytu sedla mnohem víc a dalo by se mluvit i o originálním nápadu.

Tak na to kdyžtak zkus mrknout. A hlavně to ber spíš jako přátelskou radu, ne jako nějaké rýpání. Zkrátka bych byl nerad aby to zbytečně dopadlo jako Hrdinové nebes.

Ale ať už se rozhodneš jakkoliv, držím palce.
PepiCzech píše…
Jj, beru to tak :ú A moc děkuju. Jsem rád za otevřený názor. Na Ikkjovou Ou tů mrknu. Chtěl bych udělat hru, která bude mít naprosto jendoduchý pravidla, ale přitom dost možností. Třeba tetris je pro mě nedostižná modla. Nic na tom, není, celá hra se dá shrnout do dvou pravidel a přitom je to pořád návykovka... i po letech.
Likandro píše…
Tak v tetrisu a hrách založených na podobných principech je podle mě nejzábavnější to spojování. Člověk u toho trošku zapojí hlavu, ale jen maličko, musí se hodně dívat.
U hry jako je ta s tím vlkem je to hodně adrenalinová a akční záležitost která mě v té podobě v jaké byla nikdy příliš nechytla a bojím se, že by to k tomu tady sklouzlo.
Takže pokud chceš nějakou návykovku jako tetris, tak bych zapřemýšlel o "spojovacím principu na základě nějaké podobnosti (barva, symbol - pexeso jsem jako malý zbožňoval)". Určitě ještě existují způsoby jak propojit několik stejných předmětů které tu ještě nebyly.
Třeba do toho i nějak zapojit to potrubí? Nebo jen nějak toho instalatéra? Takový mix Maria a tetrisu :D... Třeba bys měl topdown pole ("vidět bok i vrch") a na tom by běhal nějaký instalatér a herní prvky - nějaké kostičky - by spojoval dohromady... vytrhl z podlahy, popoběhl umístil za jinou (dlaždičky? zásuvky? nevím, prostě nějaké takové předměty)... a pak ta zlá domovnice která by chodila jako duch v Pacmanovi a občas by svojí holí o kterou se opírá během kulhavého kroku prostě rozbila nějaké políčko - nepříjemné když už by chyběla jen jedna do trojky :D.
Ale to už jsem se asi nechal hodně unést a moc ti do toho kecám, takže promiň - jen mám prostě nějakou "kecavou" a "tvůrčí" jak jsem furt zavřený doma a jen kreslím.
PepiCzech píše…
Néé... to je právě super. To co popisuješ mi připomíná pipemanii - to byla taky hustá hra :) Poskládat potrubí v časovým limitu, mít pár dílů se kterými nehneš a pár který musíš vhodně použít, tak aby navazovalo na ty "pevný" díly, protože když to nestihneš, spustí se voda a... a ta musí někudy odtýct. Jenže ejhle. Tady končím. Enžín (jak se to píše česky?) tekoucí vody... šoupu nohama... na matiku jsme nikdy nebyl extra mástr a tady u toho ani netuším, na jakým principu bych to měl postavit, natož třeba reálně rozchodit.

Popravdě... třeba nechápu ty Ikkjovi kosktový engine... poskytují strašně moc herních možností a i když jde třeba "jen o pohyb do 4 směrů + akce" dají se s tím dělat neskutečný věci... nemám vůbec tušení jak bych je zapsal.

Ale je fakt, že by na tohle téma - tekoucí vodu - šla vymyslet kupa věcí. Ta bába co ti systematicky sabotuje práci se mi opravdu líbí :)

Klidně piš, já jsem rád za všechny komenty, nikdy nevíš, na co člověka přivedeš nevinnou poznámkou, která se ti - třeba omylem - vloudila do textu.
Likandro píše…
Jdeš na to moc poctivě... tekoucí vodu V POTRUBÍ bych vůbec neřešil pomocí nějaké extra tekoucí vody. Prostě bych dal jeden objekt jakože ten "tekoucí" proud, byla by to kostička velká cca jako políčko. no a ta by indikovala zhruba takhle: "Áha já stojím na kolínku zahnutém do prava, takže je tu navazující trubka na pozici x,y? Je, tak poskočím na danou pozici x,y. Tak to máme potrubí rovně dólu. Je rovně dolu další správné potrubí? Ano, poskočí" Žádná tekoucí voda na to není potřeba :) prostě jen indikace toho kam můžeš a kam nemůžeš. Jsou nějaké dvě základní fce v GM které to umožní, ne? ;)

Jinak by to bylo vážně zajímavé udělat něco jako toho pipemana a "jen" to nějak obohatit. Teď mě napadlo že by bylo zajímavé a pro herní řešení jak jsem ho navrhl vhodné třeba hrát za chlapečka na "hřišti", který kope cestu pro svůj parníček :D a nějaká stará nerudná babka je naštvaná, že ono hřiště je její pozemek a tak mu to zašlapává. Pak by se dalo experimentovat i s různým počtem parníčků, různými barvami, které mají doplout do různých míst. Nebo cestou např. posbírat plovoucí (stojí na jednou místě nahoře na hladině) kuličky stejné barvy jako je parníček a tím tvořit různé cesty... To bych si klidně teď hned zahrál :D

Jinak jsem rád, že nevadí jak ti to "spamuju" dlouhými komenty. Měl jsem z toho popravdě trochu špatné svědomí.
PepiCzech píše…
Špatné svědomí za dlouhé komenty? Ne! Naopak! Já jsem za ně rád. Zvlášť pak, když jsou (a jako že jsou) k věci. Za ty indikace tečení děkuju... nikdy jsem nic podobného neřešil, tak jsem ani netušil, od čeho bych se měl odpíchnout. V GM helpu jsem sice víc než v editoru, ale některý věci mi prostě "nesecvaknou".
Akhera píše…
A co takhle to ještě oživit tím, že pokud by měl hráč mezi vylíváním kastrolů čas, mohl by nějak opravovat to potrubí? Pak by se dalo i vyhrát a mohlo by být víc levelů.