Bejvávalo

Při úklidu Plochy, kam odsypávám veškerý dočasně potřebný soubory jsem narazil na 3 týdny starou záležitost. Teď se už tomu (díky Dzardovi) směju, ale tehdy mi bylo fakt ouzko...

UPOZORNĚNÍ: Následující text obsahuje vulgarismy, které se jinak snažím omezovat na nezbytné minimum.

PepiCzech: ...mně se včera komplet dokurvil program, takže sice můžu psát dál, ale za celej večer jsem hru spustil jen 1x ... jsem z toho dost zoufalej. Vždycky to vyhodí chybu: unexpected error while occuring... ani se to nespustí
Woozie: zkontroloval si kody? Treba tam mas nekde spatne znaminko.
PepiCzech: vyjde tak 1 pokus z 50 a to tam musím vždycky něco dopsat, pokud není změna v kódu, ani s tím nehnu, restart nepomahá... nic
Woozie: zkus to otevrit v gm 8
PepiCzech: tam není chyba compilation error - že bych něco špatně zapsal a vyhodilo to chybovou hlášu... ani nedoběhne loading bar = jsem v piči. Uplně... a soutěž za pulkou, včera jsem se normalně rozbrečel. Obětuju tomu uplný maximum co můžu, ponocuju, datlím o přestávkách v práci místo oběda a pak tohle... to vezme veškerou sílu cokoliv tvořit
Woozie: Takze chyba je v kodu chapu to dobre?
PepiCzech: ne v MÉM kódu jinak řečeno - to co jsem zapsal já normálně funguje ... ale povede se to spustit jen v jednom případe z 50 prostě dokurvenej asi gmk file nebo co... ale přitom je naprosto v pořádku, nechápu to, asi problém s crackem... nevím. Potřebuju nutně originálku, zaplatím si ji... ale nemám ji jak koupit.


Od té dny co mám legal (ještě jednou díky Járo!) GM7 pro - maximální spokojenost, nezaznamenal jsem jediný crash, prostě paráda... jen kdyby bylo víc toho času na samotnou tvorbu, chjo.

Taky si všímáte, že mám pořád důvod být nespokojený? ^_^

Přečtěte si také starší diskuzi o (ne)možnosti pořídit si legálně GM7.

Komentáře

Ikkju píše…
:) to znám, nervy z termínu, přeteklá operační paměť která spolehlivě zničí práci za hodinu (zdroják už nikdy nejde otevřít), zamrzlý komp, restart a to celé pětkrát za večer x). Buď v klidu Pepi, nejsi v tom sám.
Ikdyž je to šílené, "vím" že soutěžní hru stihneme, a pak i na ty nervy vzpomínám s humorem x); je to nějaké kouzlo termínu neboco... kdyby to takhle fungovalo i na hry bez termínu x).
PepiCzech píše…
Jop, souhlas. Tohle mě včera pobavilo, když jsem to zahlídl na ploše. Obvykle to zase tak moc nehrotím, jen toho už asi bylo prostě moc. Tak jen tak... pro ilustraci :)

Přiznám se, já nemám termíny moc rád, stres, nervy, a pak tě někdo sejme s tím. že takovou póvl hru by udělal taky za 3x kratší dobu. Ale ten pocit, když je hra obzvlášť po trápení venku...
Ikkju píše…
Však jo, s našim časovym nasazenim nás můžou pravdoprdi mlýt... nasekal bych kritikům partnerku, starost o živobytí, a pak by se vidělo x). Ale ono je to tak z principu, teď jsem četl v Reflexu že kritika (literární ale i jakákoliv) je krajně nedemokratická záležitost; tak to prostě je, se to snažím neřešit ikdyž někdy mi to fakt nejde x)
Likandro píše…
Ono je to s tou kritikou všechno takové divné:
Když se nenapíše nic, nikdo o hře (jakémkoliv výrobku) neví.
Když se napíše něco negativního, lidi o hře vědí, ale nemusí si to stáhnout.
Když se napíše pochvalná recenze, lidi si stěžují na to, že je autor zaujatý :D a hru si natruc nestáhnou. Případně stáhnou a můžou mít jiný vkus. Hlavně mimo herní pole se často stane, že např. dobře recenzovaný film se neuchytí, protože divák prostě nechce nic kvalitního, náročného, novátorského a revolučního. A dost podobné je to všude. Takže když chce člověk uspět, buď musí být génius a potěšit jak tupé masy, tak ty náročnější, a nebo dělat debilní hry pro pitomce.
PepiCzech píše…
Liki: Jo tak po Hrdinech nebes jsem sepsal sáhodlouhou úvahu o komplikovanosti a sofistikovanosti her. Nakonec jsem ji nezveřejnil, pač by to asi nebylo úplně nejlepší, už jen proto, že by ji 9 lidí z 10 pochopilo zcela jinak, než autor zamýšlel:)

S hrami (zvlášť freeware) je to obecně dost těžký, lidi chtějí pořád něco převratného, revolučního,...
jenže převratný a originální hry se moc neuchytí. Občas zazáří, posbírají od nadšených recenzentů pár 90% hodnocení a za měsíc po nich neštěkne pes.

...ale zároveň chtějí pořád to stejné (a přitom jinak). Proto se pořád dělají klony Dooma (byť lehce obměněného), proto se hrají závody aut, sportovní série atd. O klikacích "diablo" RPG, který jsou si vzájemně podobný jako vejce vejci ani nemluvím.

Jenže ouha, ve chvíli kdy vytvoříš něco co tu už X-krát bylo a lidi to chtějí dle ohlasů zase, narazíš. Protože nejsi revoluční, novátorský a převratný.Trochu začarovaný kruh.

A teď babo raď ^_^

Třeba já osobně bych si děsně rád zahrál předělávku, "prachobyčejnou" kopii starýho UFA, jen v lepším kabátku a s trochu lepší AI enemáků. Nic víc od té hry nechci, žádný novinky, upgrady a "vylepšení" herního systému. Chci jen starou dobrou hru v artovým zpracování (designově se mi děsně líbilo altaří UFO:Afterlife), který si můžu vychutnat v rozlišení 1920x1200. Nic víc. A jsem ochoten za tohle zaplatit přiměřenou cenu.

Jinak veskrze souhlasím s tvým komentářem.
Likandro píše…
No, ona freeware scéna je celkově hodně šílená. Kdysi jsem měl sen stát se ve freewareu známým autorem.
Pak jsem zjistil, že to dost často znamená jít s kvalitou her dolu, protože vzhledem k rychlosti produkce a počtu autorů po člověku po půl roce mlčení ani pes nevzdechne.
Mě už se teď v hlavě hodně dlouho válí "pokračování" Lovce krys, původně hodně rozsáhlé a kdo ví jaké, postupně to ale přeformovávám, snižuji a snažím se to víc přiblížit nějaké Diablovce, a přitom se snažím přidat i celou řadu novinek. Paradoxně se ve mě bouří dva protichůdné směry: Originální (dle mě) vývojový strom, který by ale podmaňoval úplně jiný styl hraní než je v Diablu, úplně jiné počty nepřátel a předmětů; vedle toho ale právě ten strach z neúspěchu který říká: "Pfff, čéče, ty seš mi to ale lama, vždyť takovou nudu kde sejmeš JEDNU příšeru za půl hodiny bys asi ani sám nehrál, tudy cesta nepovede, pěkně koukej přidat masy, nestvůr". Zkrátka to pěkně koliduje. No ale o tom se víc rozepíšu až někdy na svém.
Není to lehké.
A abych se připojil k litanii za staré hry, teď hraju Warcraft II když jsem večer unavený a nemůžu nic dělat. Zatím pořád baví. Zvláštní je, že Age of Empires, Warcraft III, mě zdaleka tak dlouho nedrželi. Dokonce bych ani nepotřeboval výrazně jiný grafický kabát, vůbec ne, ten pixelart je skvělej, já bych rád jen další "pokračování", nějakou nápodobu, ne sice stejnou, ale hodně podobnou, prostě přinést nový příběh, nové prostředí, ale herní systém nechat při staru.

A celkově ke článku mě teď napadlo, nedávno jsem si projížděl své staré texty a našel tam takový soupis litanie po tom, co mě asi ve 14i odmítla jedna slečna :D Taky úryvek z rozhovoru, takže tam je vše vysvětlené jak sem si vykládal nějaké její chování, atp. No, musel jsem se smát.
Akhera píše…
Jo, s tou inovací je to složité. Už vidím, jak Two Colonies setřou jako obyčejný klon Mravenců :)
A přitom mám v hlavě hned dva geniální nápady na hry, ale bohužel jsou tak složité, že bez týmu je nemá smysl dělat...