V jednom starším příspěvku jsem si posteskl nad absencí jakékoliv literatury o gamedesignu.
Inu, nelenil jsem a 22.7. ob-e-mailoval všechna dvě vydavatelství, která připadala v úvahu, resp. by mohla reálně vydat nějakou tu ne-úplně-mainstreamovou knihu. A sice Computer Press a BEN - technická literatura.
Z BENu mi obratem přišel automaticky generovaný e-mail o dovolené do začátku srpna, ale ani po (doufám) návratu ředitele, se mi nedostalo zatím žádné odpovědi.
To v Computer Pressu hned věci řešili a odpověď byla do druhého dne, a to rovnou od šéfa oborů Počítače a digitální fotografie. Sice se jedná o stručný, všeobecný a poněkud nic neříkající e-mail, ale minimáně je vidět snaha stav věcí řešit a nebránit se novému.
Můj e-mail:
Dobrý den,
omlouvám se, že obtěžuji, obracím se na Vás s dotazem, zda plánujete nebo alespoň zvažujete vydat nějakou knihu pojednávající teoreticky o game designu, game design patternech (návrhové vzory pro herní design) nebo cokoliv o teorii tvorby počítačových her obecně.
Vím, že v některých knihách (programovací jazyky jako Java, Flash) je pár kapitolek věnováno "tvorbě her", ale jsou tam uváděny pouze konkrétní postupy, jak naprogramovat to a to, ale co se teorie návrhu týče jsou tyto kapitoly žalostně nekomplexníí, často neobsahují ani nejzákladnější informace. Posledních několik let tvořím freeware hry, a proto bych podobnou publikaci uvítal. Komunita lidí tvořící hry se jen v Česku pohybuje v řádu tisíců, od prostých amatérů po profesionální týmy světové úrovně, troufnu si tedy tvrdit, že bych nebyl sám, kdo by knihu/y s podobnou tématikou uvítal.
Ve světě se dá sehnat poměrně velké množství specializované literatury, bohužel vše výhradně v angličtině a s neskutečnými problémy co se plateb a dopravy týče. Přikládám odkazy na "lepší" literaturu z oboru, pokud by se mělo jednat "pouze" o prostý překlad a následné vydání v češtině.
[následovalo pár odkazů na knihy na Amazonu, google.books appd.]
Absence jakékoliv literatury na toto téma na českém trhu by pak pro Vás jak společnost mohla být zajímavá i finančně.
Děkuji Vám za čas věnovaný tomuto e-mailu, budu rád za jakoukoliv (byť negativní) odpověď.
Přeji Vám hezký den.
Josef Bělehrádek
Odpověď z Computer Pressu:
Inu, nelenil jsem a 22.7. ob-e-mailoval všechna dvě vydavatelství, která připadala v úvahu, resp. by mohla reálně vydat nějakou tu ne-úplně-mainstreamovou knihu. A sice Computer Press a BEN - technická literatura.
Z BENu mi obratem přišel automaticky generovaný e-mail o dovolené do začátku srpna, ale ani po (doufám) návratu ředitele, se mi nedostalo zatím žádné odpovědi.
To v Computer Pressu hned věci řešili a odpověď byla do druhého dne, a to rovnou od šéfa oborů Počítače a digitální fotografie. Sice se jedná o stručný, všeobecný a poněkud nic neříkající e-mail, ale minimáně je vidět snaha stav věcí řešit a nebránit se novému.
Můj e-mail:
Dobrý den,
omlouvám se, že obtěžuji, obracím se na Vás s dotazem, zda plánujete nebo alespoň zvažujete vydat nějakou knihu pojednávající teoreticky o game designu, game design patternech (návrhové vzory pro herní design) nebo cokoliv o teorii tvorby počítačových her obecně.
Vím, že v některých knihách (programovací jazyky jako Java, Flash) je pár kapitolek věnováno "tvorbě her", ale jsou tam uváděny pouze konkrétní postupy, jak naprogramovat to a to, ale co se teorie návrhu týče jsou tyto kapitoly žalostně nekomplexníí, často neobsahují ani nejzákladnější informace. Posledních několik let tvořím freeware hry, a proto bych podobnou publikaci uvítal. Komunita lidí tvořící hry se jen v Česku pohybuje v řádu tisíců, od prostých amatérů po profesionální týmy světové úrovně, troufnu si tedy tvrdit, že bych nebyl sám, kdo by knihu/y s podobnou tématikou uvítal.
Ve světě se dá sehnat poměrně velké množství specializované literatury, bohužel vše výhradně v angličtině a s neskutečnými problémy co se plateb a dopravy týče. Přikládám odkazy na "lepší" literaturu z oboru, pokud by se mělo jednat "pouze" o prostý překlad a následné vydání v češtině.
[následovalo pár odkazů na knihy na Amazonu, google.books appd.]
Absence jakékoliv literatury na toto téma na českém trhu by pak pro Vás jak společnost mohla být zajímavá i finančně.
Děkuji Vám za čas věnovaný tomuto e-mailu, budu rád za jakoukoliv (byť negativní) odpověď.
Přeji Vám hezký den.
Josef Bělehrádek
Odpověď z Computer Pressu:
Dobrý den
Děkujeme za tip, kterým se budeme zabývat. V této oblasti hledáme aktuálně potenciální autory. V případě jakýchkoli dalších návrhů či dotazů se na nás neváhejte obrátit.
S pozdravem
Martin Domes
šéfredaktor oborů Počítače a Digitální fotografie
Shrnutí? Nedělám si iluze, že by to 100% dopadlo úplně ideálně, nebo že by v CP hned sedli a začali do měsíce vydávat stohy knih o herním designu. Ale přesto se nemůžu ubránit myšlence... že by se blýskalo na lepší časy?
Komentáře