Umění gamedesignu od Chrise Crawforda

Zase jsem jednou seděl u u strejdy Gůgla a doplňoval si vzdělání v oboru gamedesignu. Povedlo se mi padnout, dle mého prvního zjištění, na kapitální úlovek.

Jedná se o cca 80 stránkové pojednání The Art of Computer Game Design od Chrise Crawforda.

Chris Crawford je známý herní designer a spisovatel, v 80. letech vytvořilpro Atari řadu přelomových her, stojí za vznikem periodika The Journal of Computer Game Design. Více se můžete o Chrisovi dočíst na třeba wikipedii.

Přiznám se, že přestože se jedná o studijní materiál, nejsem si úplně jistý licencí, takže přikládám odkaz na web, odkud jsem čerpal i já. Celý text je možno stáhnout včetně obrázků v jediném kompaktním pdf-ku.

Některé věci - troufnu si tvrdit - dnes už tak úplně neplatí, přesto se jedná o čtivě popsaný nutný základ, který shrnuje to nejdůležitější, vypichuje principy a určitě poslouží jako kvalitní zdroj informací a inspirace.

Ještě doplním, že text je komplet v angličtině.

Přejít mimo tento web na text:
The Art of Game Design by Chris Crawford

Komentáře

Likandro píše…
Tak jsem do toho jen letmo nakoukl, tedy spíš: Chtěl jsem do toho jen letmo nakouknout :D Je to takové poutavé čtivo. Čekal jsem něco nudného, ale tohle se čte samo. Prakticky kdekoliv jsem zastavil, jsem musel číst minimálně půl strany.
Díky za tip. ;)