Moje první vytvořená umělá inteligence - prozatím bych ji spíše nazýval umělou demencí - zřejmě oživí nepřátele a spolubojovníky v chystané hře V obležení.
Je to úžasný a pro mě dosud nepoznaný pocit, když se paňáci prohání po mapě, kropí se navzájem dávkami ze samopalů, kryjí (tady je korektnější uvést pokoušejí se krýt) se za bednami. Do toho přepínám mezi charaktery a sem tam odstřelím, při troše štěstí nějakého toho enemáka...
... taky snad prvně počítám ve vzorcích s proměnnými, které se dynamicky mění. Všechny akce jsou podmíněny statistikami vojáků (každý se pohybuje, přebíjí jinak rychle, střílí jinak přesně, reaguje na základě aktuálního zdraví...). Přestože je to do jisté míry hodně primitivní záležitost a v některých ohledech jsou vojáci vysloveně tupí, už teď má kód cca 4 obrazovky na výšku, což je vzhledem k mým "programátorským" schopnostem celkem potěšující. Už to není to primitivní: pokud je a rovno jedné, zvyš b o +3.
Proč to sem píšu? Jen z toho mám fakt radost.
Mimochodem, V obležení dávám prozatím dočasně k ledu. Díky Dzardovi už můžu ťukat na soutěžním Bzum!, tak se budu do září věnovat prvořadě této hříčce, deathline se neúprosně blíží.
Je to úžasný a pro mě dosud nepoznaný pocit, když se paňáci prohání po mapě, kropí se navzájem dávkami ze samopalů, kryjí (tady je korektnější uvést pokoušejí se krýt) se za bednami. Do toho přepínám mezi charaktery a sem tam odstřelím, při troše štěstí nějakého toho enemáka...
... taky snad prvně počítám ve vzorcích s proměnnými, které se dynamicky mění. Všechny akce jsou podmíněny statistikami vojáků (každý se pohybuje, přebíjí jinak rychle, střílí jinak přesně, reaguje na základě aktuálního zdraví...). Přestože je to do jisté míry hodně primitivní záležitost a v některých ohledech jsou vojáci vysloveně tupí, už teď má kód cca 4 obrazovky na výšku, což je vzhledem k mým "programátorským" schopnostem celkem potěšující. Už to není to primitivní: pokud je a rovno jedné, zvyš b o +3.
Proč to sem píšu? Jen z toho mám fakt radost.
Mimochodem, V obležení dávám prozatím dočasně k ledu. Díky Dzardovi už můžu ťukat na soutěžním Bzum!, tak se budu do září věnovat prvořadě této hříčce, deathline se neúprosně blíží.
Komentáře
Já když tuhle špekuloval o AI, tak jsem si po chvilce jasně řekl: Jestli to budeš chtít pořádně, musíš si pro projekt najít programátora. Zkrátka si sice rád občas něco naťukám, ale už jsem se docela jasně rozhodl, že cestou programu nepůjdu a radši budu víc kreslit, aby to bylo konečně trošku k něčemu.
Nicméně teď jsem hrál jednu svojí starší hru, Střelec, http://www.miroirsoft.wz.cz/pages/hryjindra.htm , a docela jsem žasl nad tím jak jednoduchá je tam "AI" a zároveň nad tím, že to vůbec nevadí. Figurky chodí sem a tam, jak jsem se tenkrát naučil z nějakého tutoriálu na plošinovku (hned u instalačky), a bohatě to stačí, liší se životy a rychlost.
A když jsem na to koukal, trochu jsem zaplakal nad tím co jsem kdysi považoval za dobrou a dokončenou hru, nicméně jsem si říkal, že udělat chození sem a tam jako nějaké hlídkování a pak třeba i nějaké sledování hráče, když bude moc blízko, není až tak těžká záležitost a že to pro hru možná může leckdy stačit.
Dokonce mě napadlo, že nějaký rychlý remake do izo grafiky by neměl být problém - samozřejmě po Cubesis.
Třeba ta AI co popisuji je primitivní a stejná, jen jsem ji rozkopíroval na různý objekty/vojáčky... ale protože se počítá s různými hodnotami, chovají se - alespoň opticky - jinak. A to (mně) stačí. Stejně předpokládám, že ještě budu provádět nějaký úpravy.
Zatím to vypadá na docela slušnou vřavu, takže nebude čas všímat si podrobněji pár detailů.