Kolonie: Phobos

V neděli jsem si střihl relaxačně remake jedné obstarožní nicméně epesní záležitosti s názvem Missile Command. O co jde? Shora prší bomby v množství větším než obrovském a musíte zdola odpalovat vlastní rakety a jejich řízenými výbuchy likvidovat padající bomby. Cílem je ubránit městečka roztroušená mezi 3 vlastními raketovými sily. Princip jednoduchý, návykovost vysoká, hratelnost taktéž, obtížnost graduje od triviální k pekelně obtížné.

Hříčce jsem dal prozatím pracovní název Kolonie, s podtitulem Phobos. Stejně jako ze Bzum!, mám v plánu/rád bych i z Kolonie časem vytvořit vlastní mini sérii.

Jedná se o minimálně modifikovaný remake klasické hry, zkoušel jsem ji nějak ozvláštnit, přijít s něčím novým, ale všechny změny byly dle mého názoru změnami k horšímu. Zkoušel jsem přidat vícero typů projektilů (problém s výběrem, ovládáním, nepřehledné, zdlouhavé), zavést surovinový systém (každá raketa něco stojí - další ukazatele, příliš věcí na sledování, zbytečně komplikované). Kdyby Vás něco napadlo, komentáře jsou dole, budu jen rád :)

Co hře chybí? Zbývá dodělat menu, volnou hru, dokreslit hud a nějaké drobnosti z grafiky, poladit efekty ve hře... a celkově dotáhnout do konce větší či menší (ne)dodělky. Nad termínem vydání ani neuvažuji, hra vyjde a bude to určitě letos, kdyby se mi to povedlo do konce září bylo by to skvělé, ale sám tomu moc nevěřím.

Do hry bych rád zahrnul krátkou kampaň s příběhem vycházejícím z jedné mé dosud nepublikované sci-fi povídky a volnou hru s "nekonečným" hraním. Více, další upgrady, bonusy a rozšíření zahrnu až do případného pokračování.

Pár screenů z testovací verze hry

Grafiku berte s rezervou, chybí ukazatele, "Raket zbývá" je můj pomocný ukazatel a udává kolik raket ještě spadne z nebe. HUD bude přehlednější (doufám).


Komentáře

Likandro píše…
Znám původní hru, hrával jsem jí hodně, takže určitě sáhnu i po tomhle kousku.

Co se vylepšování týká, asi bych to zaměřil, kvůli tomu všemu co jsi psal, na pasivní stránku hry, totiž na města. Takže například za určité score získané sestřelováním raket - mohly by být různě bodované, nebo více bodů ve větší vzdálenosti od města - se obnoví poničený štít... případně se prostě upgraduje... tj. hráč se o nic nestará...

Jinak co do grafiky, děla jsou taková unylá bez lesku, což je škoda, vypadají jak z plastu...
nicméně s městečky pěkně ladí...
Co moc neladí je to ultrarealistické pozadí... asi bych to celkově zaměřil spíš k nějaké stylizaci a zjednodušení... na pozadí je přehršel detailů v podstatě skoro nežádoucí, protože to jen znepřehlední hru.
Ale to je všechno na tobě.
Na hru se moc těším a už vyhlížím nové info.
Drobet píše…
Wau ,opravdu hezkáá hra :) Puvodni hru sem taky paril,tenkrat ve druzine na dosu x) a dlouho sem hledal nejakej remake.Grafika se mi libi,jen mám jednu prosbu :D neudelal bys mi tutos na ty tvoje mracky :D,strasne moc se mi libjej a ja nemuzu prijit jak je delas(jestli je to vyrobni tajemstvi tak samozrejme nechci xD ).
PepiCzech píše…
Liki: Děkuji za nápady i kritiku. To pozadí zkusím zjednodušit. V pohybu není s orientací na screenu žádný problém, aspoň si tedy na to nikdo z těch 3 lidí co měli možnost hru zkusit zatím nestěžoval. Měl jsem tam dlouho jen barevný přechod dvou odstínů modré a přišlo mi to takové dost prázdné. Určitě nad tím ale minimálně zauvažuji.

Drobet: Mráčky? Tam žádný mráčky nejsou. Myslíš ty mráčky ze Bzum!? Nebo ty kouřový efekty za raketami? Jo to nebude problém, je to jen pár řádků kódu. Případně pošlu nějaký tutoš v gmk. Ozvi se mi klidně na ICQ 327-926-312, pokud mě chytneš online, probereme to.
Firejs píše…
Vypadá to pěkně, sice už je těch remaků jako hub po děšti (dokonce jsem před pár lety hrál aj jeden ve 3D), ale zase na druhou stranu, už jsem to dlouho nehrál, takže si to rád stáhnu ;)