Od včerejška mám doma Internet. Konečně.
Vzhledem k tom, že jsem před nedávnem reinstaloval systém, chtěl jsem si opět nainstalovat a aktivovat GM7. Jenže mezitím vyšla už osmá verze a tak když byla možnost vyzkoušet legálně "zdarma" 8, šel jsem do toho.
Prvně jsem mrknul na tutoriály, na yoyogames hledali nějakého grafika, který by vytvořil nové kvalitní sprity pro hry. Zřejmě nenašli, protože vzorové hry jsou stále stejné. Stále stejně hnusné. Navíc byla další soutěž na tvorbu nového loga v examplech běhají míčky s logem starým. Stejně tak defaultní loader. Proč pak vypisovali na yoyogames takovou monstrsoutěž (kterou mimochodem vyhrálo logo ještě jiné). Heh?! No nic ^_^
Otevřu projekt Kolonie, mačkám F5 a ejhle Error... unknown function sprite_add_alpha ... si snad dělají pr***, ne?! To je základní funkce pro práci s grafikou.
Ano, chápu, že se zvedla verze programu, ale proboha proč mění TAKOVOUTO věc. No...mění... funkce se "změnila" ze sprite_add_alpha na sprite_add, čili nic co by nevyřešilo hromadné přejmenování (To se nachází kde?! Ctrl+R nepremává).
Jenže nové sprite_add má zpřeházené argumenty, a x a y souřadnice originu přenastavovat u 200 individuálních spritů... na to není síla. Nakonec mi Tito_100 poradil, ať si nadeklaruji vlastní funkci a té přiřadím sprite_add_alpha. Ne úplně košer řešení, ale zřejmě to tak dopadne.
No, ale abych jen nekritizoval. Po zběžném shlédnutí je na GM8 vidět obrovský kus práce. Dnes chci zjisti, jestli se autorům čistě náhodou nepovedlo dopustit se nějakého smysluplného, rozumně jednoduchého a hlavně FUNGUJÍCÍHO multiplayeru bez podpůrných knihoven a podobně.
Co se mi hodně líbí je code inspektor nebo jak nazvat ten editor skriptů. Fajne věc, nabízí konečně dokončování funkcí a navíc - a to jsem ocenil snad nejvíce, ve stavovém řádku je pořád aktuálně rozepsaná funkce na očích a tučně jsou výrazně právě zapisované argumenty. Takže pak není třeba počítat oddělovače, abych věděl, který že to argument vlastně právě zapisuji.
Změnami prošel i sprite editor, který už konečně umí pracovat s alphakanálem, ale jinak je pro mě prostě nezajímavý.
Celkově je GM8 už od pohledu vyspělejší nástroj než byl jeho předchůdce, hádám že se s ním budu chvíli sžívat, ale myslím, že nakonec budu spokojený. Jen se pomalu děsím toho, s čím se autoři vytasí příště.
Předělávat a optimalizovat rozdělanou práci ze 7 pod 8 (výše zmíněnou funkci sprite_add_alpha používám bez výjimky ve všech mých hrách) je práce do které se mi zcela otevřeně nechce, ale u případných nových projektů půjde práce určitě rychleji a bude ten čas stráven tak nějak efektivněji, doufám.
Pokud nastřádám další poznatky, které by stály za zápis do blogu, dám vědět.
Vzhledem k tom, že jsem před nedávnem reinstaloval systém, chtěl jsem si opět nainstalovat a aktivovat GM7. Jenže mezitím vyšla už osmá verze a tak když byla možnost vyzkoušet legálně "zdarma" 8, šel jsem do toho.
Prvně jsem mrknul na tutoriály, na yoyogames hledali nějakého grafika, který by vytvořil nové kvalitní sprity pro hry. Zřejmě nenašli, protože vzorové hry jsou stále stejné. Stále stejně hnusné. Navíc byla další soutěž na tvorbu nového loga v examplech běhají míčky s logem starým. Stejně tak defaultní loader. Proč pak vypisovali na yoyogames takovou monstrsoutěž (kterou mimochodem vyhrálo logo ještě jiné). Heh?! No nic ^_^
Otevřu projekt Kolonie, mačkám F5 a ejhle Error... unknown function sprite_add_alpha ... si snad dělají pr***, ne?! To je základní funkce pro práci s grafikou.
Ano, chápu, že se zvedla verze programu, ale proboha proč mění TAKOVOUTO věc. No...mění... funkce se "změnila" ze sprite_add_alpha na sprite_add, čili nic co by nevyřešilo hromadné přejmenování (To se nachází kde?! Ctrl+R nepremává).
Jenže nové sprite_add má zpřeházené argumenty, a x a y souřadnice originu přenastavovat u 200 individuálních spritů... na to není síla. Nakonec mi Tito_100 poradil, ať si nadeklaruji vlastní funkci a té přiřadím sprite_add_alpha. Ne úplně košer řešení, ale zřejmě to tak dopadne.
No, ale abych jen nekritizoval. Po zběžném shlédnutí je na GM8 vidět obrovský kus práce. Dnes chci zjisti, jestli se autorům čistě náhodou nepovedlo dopustit se nějakého smysluplného, rozumně jednoduchého a hlavně FUNGUJÍCÍHO multiplayeru bez podpůrných knihoven a podobně.
Co se mi hodně líbí je code inspektor nebo jak nazvat ten editor skriptů. Fajne věc, nabízí konečně dokončování funkcí a navíc - a to jsem ocenil snad nejvíce, ve stavovém řádku je pořád aktuálně rozepsaná funkce na očích a tučně jsou výrazně právě zapisované argumenty. Takže pak není třeba počítat oddělovače, abych věděl, který že to argument vlastně právě zapisuji.
Změnami prošel i sprite editor, který už konečně umí pracovat s alphakanálem, ale jinak je pro mě prostě nezajímavý.
Celkově je GM8 už od pohledu vyspělejší nástroj než byl jeho předchůdce, hádám že se s ním budu chvíli sžívat, ale myslím, že nakonec budu spokojený. Jen se pomalu děsím toho, s čím se autoři vytasí příště.
Předělávat a optimalizovat rozdělanou práci ze 7 pod 8 (výše zmíněnou funkci sprite_add_alpha používám bez výjimky ve všech mých hrách) je práce do které se mi zcela otevřeně nechce, ale u případných nových projektů půjde práce určitě rychleji a bude ten čas stráven tak nějak efektivněji, doufám.
Pokud nastřádám další poznatky, které by stály za zápis do blogu, dám vědět.
Komentáře
Ale jinak jsem si na GM8 nevšiml, nějaké změny, která stojí za zmínku.. takže nehodlám kupovat.
Jen mi chybi moznost(znama z jinych editoru kodu)- zavrit urcity blok kodu do jednoho radku. Bylo by to dobre pro sprehledneni kodu. Nevim, jestli vite co myslim, ale to je jedno. :-)
Game Makar 8 je FAJN.