Ponorka

Včera, ač o jednu osmičku kratší, a s pusou jak papučí jsem se hecnul a obložen xicht sáčkem s mraženou zeleninou (tesco směs mrkev, kukuřice, hrášek) se jal pokročit zase trošku s Ponorkou.

Ponorka je pracovní název jedné minihříčky, kterou jsem v prototypu ukázal na srázku a kterážto se dočkala pro mě překvapivých ohlasů.

Mám hotovo:
- pohyb, ponor, spotřeba vzduchu, paliva, dobíjení elektroakumulátorů
- střelba a užití celkem 5 různých typů zbraní (neřízená torpéda + 4 druhy min)
- detekce min a lodí
- základ AI, využívá předgenerovaných tras, kalkuluje se s určitou náhodou
- volná hra

Zbývá:
- terén ostrovů
- drtivá většina grafiky
- doladit AI
- mise (10-15) s postupným plněním úkolů (8 už jich je v hlavě a hezky variují)

Zjištěné problémy:
- za určitých okolností lehce buglý zbraňový systém, ale tuším kde je chyba

Zvažuju:
- přidat naváděná torpéda
- zahrnout do hry i podmořské dno resp jeho proměnlivou hloubku
- ryběnu (rybí zvířena) - tresky, velryby, delfíny.. kteří by oživily jinak poklidné vody moře

Jsem před dilematem, zda ze hry udělat "simulaci" kdyse opatrně plížíte při dně, využíváte jen pasivní sonar a s napětím sledujete haprující rafiky všemožných ukazatelů nebo zda se vrtnout do směru arkády, kdy stačí hlídat dva ukazatele a kosit lodě po desítkách. Přestože je zásadní rozdíl v možné hráčské základně a simulace hraje minimum lidí, je mi přesto bližší první řešení.

Komentáře

mimamo píše…
Určitě bych volil simulaci, protože arkád, kde kosím lodě po stovkách a hlídám si maximálně hloubku ponoru a poškození je jak naseto. Kdežto taková pěkná simulace ponorky se jen tak nevidí. :))
parekvrohlikkju píše…
Jak psal mimamo. Jinak ukázka na srázku se mi moc líbila, osobně bych se přimlouval za co největší počet manometříků ikdyž tuším že je "široká veřejnost" nemá moc v lásce :D.
Likandro píše…
Tak já bych zkusil nějaký kompromis mezi obojím. Osobně bych nehrál ani jedno, ale střední variantu kde toho hlídám dost, ale ne příliš a zároveň zničím víc jak jednu loď za kolo, by mě bavila.